Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Isnin, November 09, 2009

CERITA MASHARK'S FAMILY...

Hari Khamis..kene pakai baju batik...

"Saya pun kene pakai baju batik jgk ke Walid"...
"Ye laaaa...kkan Zaara ikut pegi sekolah jgk???
"hmmm..ok"...


Dah lama jgk xcoret apa2 kat cnie.myb sbb xda idea apa yg nk diceritakan..cuma mggu2 terakhir persekolahan nie,ada prog n xtvt2 yg dh dirancang selepas peperiksaan akhir tahun...

Cerita mama,di sekolahnya...hari kamis lepas ada mesyuarat kurikulum..balik lewat..jam 2 baru spai umah,biasanya jam 12.45 gtu dh spai dah...harini mesyuarat HEM lak..blk lewat jgk...nti byk lg mesy yg menunggu di depan..mesy kokum..mesy pentadbiran..biasa lah Selain tu..hujung2 tahun cenggini mmg byk plak prog2 di sekolah, antaranya hari anugerah murid cemerlang..penutupan KBS..hari tandatgn profail murid,jamuan ujunh tahun dsbnya...Hari anugerah nti,mama cakap kene jadi MC...hehehe tahniah3x...xpe jadikan pengalaman..mama pasti boleh..alah bisa tegal biasa...kan????

Walid plak seminggu nie penuh xtvt n prog2 jgk kat sk..esk ada kuiz m3,lusa ada pertandingan azan n iqamat,tulat pertandingan nyanyian antara kelas,tungging(ada ker???)pertandingan fesyen..buyong(hehehe)sukaneka..haddoiiiii...jenoh2...disbbkan guru lelaki sidang petang di sk Walid tsgt ler kurang(ada 5org je) mau xmau Walid kene jgk interprem dlm smua prog tu..lgpun kuncci dewan Walid yg pegang n PA system Walid yg uruskan...Dalam seminggu nie,spai je di sk terus pegi bukak dewan n wat announcement..ok murid2 sidang petang boleh suda masuk dewan...pastu cari 5-6 org murid yg sihat2 utk angkat PA system dan sbgnya masuk ke dewan...dh siap semua,boleh lah mulakan xtvt...

Zaara lak,semenjak xdak pembantu nie,ari2 Walid bawa ke sekolah..jam 11.30pagi dh kena bersiap..spai je di sk,kdg2 Zaara ni wat perangai xmau turun dr keta..kdg2 terus mnangis..mgkn dia takut apabila ramai sgt bdk2 sek tu bkerumun kat dia utk bermain2...Walid pun pujuk laa.."kakak2 tu nak bkawan ngan cek...."xlama pas tu,baru lah dia mau turun keta n mau dah sikit2 bkawan ngan bdk2 sekolah...hari isnin Walid ada kelas masa pertama n kedua..tpaksa lah bawa anak dara Walid yg sorang nie masuk ke kelas juga..duduk kt depan..kat meja guru smbil memerhatikan Walid mengajar...kakak2 n abg2 belajar...jauh di sudut hati Walid terbayang..suatu hari nanti Zaara juga akn belajar n memakai uniform sekolah mcm murid2 yg lain...semoga anak Walid ni rajin2 belajar, hormatkan ibu bapa n guru dan berjaya dunia akhirat....
Hari Selasa hgga Khamis Walid free masa pertama n kedua,selagi mama x sms kata dh nek bot,Walid n Zaara ada d kantin utk rehat2...kebetulan di ctu ada kolam ikan buatan..n burung2 merpati yg dok cari makan...sukanya Zaara bila dpt tgk... bila dh mama sms lbh kurang jam 12.30 habax kata dh nek bot,kami pun p lah tunggu/jemput Mama n sekaligus anto Zaara ke umah...

Begitulah ceritanya....2 b cont...



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

baru hr ni berpeluang nak jenguk sini..

waaa makngah jadik mc hari anugerah yee...bravo..bravo utk makngah...clap..clap...clap

sek amar esok ptg pun ada hari anugerah..amar salah sorang penerimanya...tak sangka gak...dlm duk malas+main tu..dpt gak anugerah cemerlang...cam tak caya je...hahahahah

harmila berkata...

kesian zaara kne kerumun ngan budak2 sekola..huhu~~~~